Mijn Tanganyika bak

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
misterb

Re: Mijn Tanganyika bak

Bericht door misterb » 15 mar 2014, 18:26

Zal binnenkort weer eens filmpje schieten of wat foto's plaatsen dan kunnen jullie het ook met eigen zien :)
:lol: laat maar komen ben benieuwd, mooie vissen trouwens 8-)
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 18 mar 2014, 21:20

Bij deze weer een videootje, beste te kijken met 1080p HD. Ik ben van plan om er binnenkort nog een aantal stenen bij te plaatsen, het liefste met een beetje redelijk formaat en ik moet de overgebleven Labidochromis chisumulae jonkies (de kleine witte visjes op de video) nog zien uit te vangen.

https://www.youtube.com/watch?v=psr665n ... detailpage

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 18 mar 2014, 21:31

Als je flink meer stenen toevoegd (2x zoveel minstens), zal je zien dat de dieren ook minder aan de ruit gaan plakken, zoals ze nu op het filmpje doen ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 18 mar 2014, 21:46

Mooneater schreef:Als je flink meer stenen toevoegd (2x zoveel minstens), zal je zien dat de dieren ook minder aan de ruit gaan plakken, zoals ze nu op het filmpje doen ;)
Er gaan zeker meer stenen komen, ook omdat het gewoon mooier staat. Het plakken voor de ruit komt ook doordat ik heel dicht voor de bak stond en ze erg nieuwsgierig zijn, als er niemand voor de bak staat cirkelen ze door het hele aquarium heen en grazen ze alle stenen af.

Tanga84

Domme vergissing

Bericht door Tanga84 » 27 mar 2014, 20:40

Ik ben zo dom geweest om eergisteravond een fijn gesneden mossel in de bak te gooien. Had hier op het forum gelezen dat tropheus ook garnalenmix eten en dus dacht ik dan zullen ze een fijngesneden mosseltje ook wel lusten :oops:

Hoe dom kun je zijn, kan me nu wel voor mijn kop slaan want dit heeft me vandaag dus 3 van mijn red rainbows gekost, heb ze net uit de bak geschept :( . Ik hoop niet dat er nog meer gaan volgen, maar ik houd mijn hart vast. Baal er echt enorm van en begrijp achteraf niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn. Verder hebben ze alleen spirulina te eten gekregen dus weet zeker dat het de mossel is geweest. De 3 die ik net had uitgeschept hadden hun gat ook wijd open staan dus de vertering zal het probleem geweest zijn.

Wat is volgens jullie nu het beste, even een week niet voeren of juist wel mondjesmaat voeren zodat de spijsvertering op gang blijft?

De Petro's lijken nergens last van te hebben en grazen ook vrolijk nog alle stenen af, kunnen Petro's wel tegen mosselen?
Dit is in ieder geval een wijze les voor me geweest en houd het voortaan echt alleen maar bij spirulina.

Edin

Bericht door Edin » 27 mar 2014, 22:34

Gewoon normaal blijven voeren. De schade is al geschiedt. Alles wat je nu doet zorgt er voor dat ze nog meer van de leg raken.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 28 mar 2014, 20:44

Dank voor je reactie Edin, nr 4 en 5 zijn inmiddels ook een feit

Edin

Bericht door Edin » 28 mar 2014, 20:51

Wat alleen doet vermoeden dat je beestjes met meer stress rondzwommen dan op het eerste oog leek,
Gezonde dieren raken namelijk niet makkelijk van de leg.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 28 mar 2014, 21:43

De overige vissen in de bak hebben nergens last van, Petro's, Juli's, en Telmatochromis. Stress was er volgens mij echt niet aanwezig, dat is toch wel gedrag da je als cichliden houder redelijk snel herkent, als ik vlokken ging voeren kwamen ze altijd direct naar de linkerbovenhoek van de bak zwemmen in afwachting van het voer en als ik mijn hand voor de bak bewoog zwommen ze daar ook vrolijk achteraan. Daarnaast zwommen ze alijd cruisend en grazend door de gehele bak heen, dit doen ze volgens mij niet bij stress, ze gedroegen zich ook niet schichtig etc. De ongein is echt pas begonnen na het voeren van die klotige mossel :(

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 28 mar 2014, 21:44

Tanga84 schreef:De overige vissen in de bak hebben nergens last van, Petro's, Juli's, en Telmatochromis. Stress was er volgens mij echt niet aanwezig, dat is toch wel gedrag dat je als cichliden houder redelijk snel herkent, als ik vlokken ging voeren kwamen ze altijd direct naar de linkerbovenhoek van de bak zwemmen in afwachting van het voer en als ik mijn hand voor de bak bewoog zwommen ze daar ook vrolijk achteraan. Daarnaast zwommen ze alijd cruisend en grazend door de gehele bak heen, dit doen ze volgens mij niet bij stress, ze gedroegen zich ook niet schichtig etc. De ongein is echt pas begonnen na het voeren van die klotige mossel :(

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 23 apr 2014, 15:25

Weer eens een update van de stand van zaken, ik heb uiteindelijk 1 Tropheus red Rainbow overgehouden en deze eet weer prima. De Telmatochromissen die ik had zijn helaas allemaal in de Sicce stromingspompen beland evenals 1 van mijn syno's, onbegrijpelijk dat die beesten daar tussen kruipen :(
Ik heb de malawi's die ik nog apart had zitten kunnen ruilen voor een groepjes van 10 Leptosoma speckleback moba en deze gedijen ook goed in de bak. Er liggen wat meer stenen in dan eerst en ik kan merken dat de vissen dit op prijs stellen, zal binnenkort weer eens wat plaatjes schieten.

Tanga84

P famula sangala met eieren

Bericht door Tanga84 » 13 mei 2014, 21:45

Ik heb een P famula sangala met een bekkie vol :) . Erg leuk, het is haar eerste keer dus ze zal t vast niet voldragen maar ik weet nu in ieder geval dat ik een vrouwtje heb zwemmen. Hoe lang dragen Petro's eigenlijk?

Edin

Bericht door Edin » 13 mei 2014, 22:58

Minimaal 3 weken, maximaal een week of 6. Na 3 weken beginnen de larfjes echt met actief eten.

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 14 mei 2014, 07:35

Moet ik het vrouwtje apart zetten mocht ze wel voldragen of kan je Petro's net als Tropheus jongen in de bak laten opgroeien met veel stenen?

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 14 mei 2014, 17:18

Iemand nog een antwoord op mijn vraag in bovenstaande bericht?

Hier nog enkele foto's van de P. Sangala's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie