achterwand en bijbehorende modules

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Bart
Site Admin
Contacteer:

Re: achterwand en bijbehorende modules

Bericht door Bart » 10 mar 2014, 21:05

In het echt zullen dergelijke lijnen juist vaak parallel lopen. Maar om een strak natuurlijk effect te krijgen waarbij je de parallele lijnen niet schuwt, moet je echt je best doen. Mij lukte het niet, visliefhebber al een stuk beter.

visliefhebber

Bericht door visliefhebber » 04 nov 2014, 22:41

Beste forumleden,

Na een half jaar "incommunicado" te zijn geweest, kriebelt het weer. Mijn aanvankelijke idee om eens een demonstructie "achterwand modelleren " te organiseren heb ik nog steeds. Geen idee hoe dit te organiseren. Niet iets voor een grote groep, lijkt me. Een kleine groep, i.c.m. een HKS lijkt me wel leuk. Maar dan wel een vast tijdstip van aanvang, geen inloop naar wens, lijkt me te ingewikkeld (mannen kunnen maar 1 ding tegelijk nietwaar :lol: ).

Zal zeer spoedig wat beeld plaatsen van hoe het nu geworden is. Foto's en een filmpje lijkt me leuk. En dan een moment prikken voor een demo/workshop voor ca. 4 personen denk ik.

Ik hoor graag jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

Visliefhebber
160x60x50(h), 3x 58W T8 (1xAkva Stabil sunrise)
Ferplast BlueExtr1100+TetraEx1200; 700l/u druppelfilter
16 Tropheus duboisi "Maswa", 7 Neolampr ocellatus, 6 Neolamp kungweensis, 3 Julidochromis ornatus, 3 Synodontis spec. "Polli White"

Overflow

Bericht door Overflow » 05 nov 2014, 15:11

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Maak ook wat detailfoto's.

ronjanssen

Bericht door ronjanssen » 05 nov 2014, 17:54

visliefhebber schreef:Dank voor de positieve geluiden.

Hierbij de situatie van vandaag: Alles is nu geschilderd, nu alleen nog de epoxy; die ik had willen vermijden, maar dit materiaal bleek zoals eerder al gemeld iets zachter dan andere hardschuim als xps:

Afbeelding

Ik heb veel foto's gemaakt, en wil dus graag het hele epistel in een pdf gieten, want die constructie met imageshack vind ik wat omslachtig. Vertel mij hoe ik dit simpel kan delen, en ik ga die pdf bakken. En wil t.z.t. ook best een echte demo geven, als mijn aquarium draait, dan valt er ook nog wat te bekijken.
Voorlopig ben ik zeer tevreden over het resultaat, 'tis echt niet moeilijk, je moet er alleen de tijd voor nemen. Technisch stelt het niets voor. Ik ben van nature nogal ongeduldig, en heb me echt moeten dwingen om die tijd te nemen. Snel werken beperkt je creativiteit (nieuwe ideeën groeien gaandeweg), en ook het kritisch beoordelen van bijv. het schilderwerk. Nadat mijn vrouw er een kritisch noot bij geplaatst had, heb ik er nog nog aardig wat detailwerk aan toegevoegd. Nu de achterwand klaar is, op de epoxy na, denk ik: ik had het qua vormgeving toch nog beter kunnen doen. Een volgende achterwand kan zeker mooier.

De 2 modules heb ik nog niet gefotografeerd, maar ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken. Dus die pdf met illustraties moet er komen.

Mijn enige zorg is nu dat de epoxy de boel nog verpest, omdat het teveel glanst. Hopelijk valt het onderwater wel mee. Zo niet, dat moet ik dat maar zien als een leermoment. Het is mijn eerste achterwand. Ik ga het zien! Maar nog niet snel, want ik moet nog knutselen aan het onderstel, de lichtkap, en eventueel nog een droogfilter.
top hoor, ziet er mooi uit, als het pdf er is wil ik die graag eens doornemen.
ben wel benieuwd naar de indruk in de bak hiermee

ron

ron
groet Ron

150x70x50 18 tropheus Bulu Point

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 05 nov 2014, 22:09

Erg mooi. Kan ik me al opgeven voor de workshop HKS? :)

visliefhebber

Bericht door visliefhebber » 06 nov 2014, 22:50

Beste forumleden,

Ik wilde graag (op verzoek) nog wat foto's plaatsen van de huidige achterwand in het aquarium, maar moet daar nu bij Imageshack voor gaan betalen, want de 30-dagen trial periode is voorbij. Jammer, maar ik dacht het toch niet dat ik daar voor ging betalen!
Als iemand foto's wil zien, stuur me dan maar een PB, dan email ik ze, want via het forum gaat het zo te zien niet lukken.

Dan dus maar doorschakelen naar de workshop achterwand bouwen, voor wie interesse heeft, voor 4 personen max. (excl mezelf). Laat maar weten of je interesse hebt, dan gaan we een datum prikken. En als iemand nog een betere oplossing weet om foto's te uploaden dan Imageshack, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groeten,

Visliefhebber.
160x60x50(h), 3x 58W T8 (1xAkva Stabil sunrise)
Ferplast BlueExtr1100+TetraEx1200; 700l/u druppelfilter
16 Tropheus duboisi "Maswa", 7 Neolampr ocellatus, 6 Neolamp kungweensis, 3 Julidochromis ornatus, 3 Synodontis spec. "Polli White"

Overflow

Bericht door Overflow » 07 nov 2014, 08:09

Ik maak gebruik van www.imgur.com makkelijke site met drag and drop systeem. Site wijst zich vanzelf.

ronjanssen

Bericht door ronjanssen » 07 nov 2014, 11:54

Overflow schreef:Ik maak gebruik van http://www.imgur.com makkelijke site met drag and drop systeem. Site wijst zich vanzelf.

of photobucket is ook gratis
groet Ron

150x70x50 18 tropheus Bulu Point

Vegamobiel

Bericht door Vegamobiel » 07 nov 2014, 17:05

Vergeet ook google drive niet. Op de pc de foto in de map plaatsen. Online de url zoeken en plaatsen maar.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 08 nov 2014, 10:11

Ik zit bij photobucket, maar vind die site niet lekker werken. De overdosis reclame werkt er wel goed op. Google is spy/malware, google Chrome leest zelfs je e-mails. Dus ik ga imgur proberen, bedankt voor de tip.

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 08 nov 2014, 19:26

Ik gebruik al jaren Mijnalbum. Vind het prima werken en ze hebben tegenwoordig zelfs een app zodat alles ook makkelijk via je mobiele tel. werkt.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Vegamobiel

Bericht door Vegamobiel » 09 nov 2014, 18:26

Google is spy/malware, google Chrome leest zelfs je e-mails.
Ik vind dit wel wat grof als uitspraak.
Het is gewoon een machine die je mails scant om relevante reclame te geven.
Heb dit liever dan reclame waar ik helemaal niets mee kan doen.
Ik stuur ook niets via mail waarvoor ik mij moet schamen of zo...

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 09 nov 2014, 18:36

Vegamobiel schreef:

Ik vind dit wel een wat naïeve uitspraak...

Het feit dat mensen constant gecontroleerd worden is zorgwekkend en dat we het blijkbaar maar normaal beginnen vinden is helemaal erg !
300x220x95
No lift...like an airlift.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 09 nov 2014, 23:27

Zeg dat wel Oostijnoo, maar sommige mensen zouden zich meteen aanmelden als ze zichzelf aan the matrix konden leggen. Want die weet tenminste wat goed voor je is :lol:

@Vegamobiel; spy/malware zijn ook gewoon machines die je mails scannen om je van de reclame te voorzien. Er is geen verschil, dus grof vind ik mijn opmerking hierboven daarom niet.

Dan

Bericht door Dan » 10 nov 2014, 21:23

oostijnoo schreef:
Vegamobiel schreef:

Ik vind dit wel een wat naïeve uitspraak...

Het feit dat mensen constant gecontroleerd worden is zorgwekkend en dat we het blijkbaar maar normaal beginnen vinden is helemaal erg !
Ben ik het geheel mee eens, mensen zijn erg onverschillig als het om dit soort zaken gaat, het gaat er niet om wat ze met de info doen, E-mail is net als gewone post privé en geen enkel bedrijf heeft het recht dit zonder kennisgeving in te zien.
hoe zou je het vinden als je normale post geopend door de brievenbus gegooit wordt, dat zou niemand accepteren maar is in principe hetzelfde. :?
Dan

Plaats reactie