Lido 120 Tanganyika: jongen en bijvis

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
nadine33

Lido 120 Tanganyika: jongen en bijvis

Bericht door nadine33 » 18 jan 2013, 13:31

Hoi allemaal,

In een ander topic gaf ik aan te stoeien met mijn Lido 120 met similis erin.

De vrouw van de aquariumspeciaalzaak adviseerde de jonge similissen eruit te vangen zodat die makkelijker aan voer kwamen en ik ze groot krijg (lukt nu steeds niet), en tegelijk de grote (ja ja, relatief hier ;-)) bak niet teveel vervuild wordt.

Ik ben bang dat mijn kleintjes inderdaad misschien niet genoeg eten krijgen omdat de Lido vrij hoog is (60cm). Diepvries voer pakken de vissen niet, en de cichlide korrels (maat S, Naturfood) wrijf ik dus nu maar fijn en hoop dat het tot de bodem komt.

Hebben julie ervaring met succesvolle kweek van similis/multifasciates in een grote bak?
Zouden jullie uitvangen een goed idee vinden?
Andere tips om mijn kleintjes wel groot te krijgen?

Nog een andere vraag. Ik wil graag een vis erbij voor bovenin. Pumilis is natuurlijk biotoop correct, maar die vind ik niet heel leuk. Iemand suggereerde een jonge vis te kopen en zodra die te groot is te verkopen/weg te geven. Ik zou een Brichardi erbij wel heel gaaf vinden en als die maar jong genoeg is duurt het natuurlijk best even voor die te groot is. Zou dat een optie zijn? Zo niet, hebben jullie ideeën voor een "bijvis" (hoeft dan niet biotoop correct te zijn)?

Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Nadine

Plaats reactie