Project 400x90x80

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
dax

Re: Project 400x90x80

Bericht door dax » 19 jan 2015, 15:56

Bestand is ondertussen wel erg gewijzigd.

Heel veel pech gehad met de tropheus'en. Door een ziekte zijn er veel uitgevallen. Andere vissen hadden geen problemen. Gevolg: een klein visbestand in een groot aquarium en een geweldige rust in het aquarium. Geen jagen, allen samen rustig grazen, alle vissen altijd juist boven de stenen, bovenste helft van het aquarium was praktisch leeg. Dus de beweringen die hier gedaan worden om met kleine groepjes te werken om zo natuurlijk gedrag te zien en rust in je aquarium te krijgen, kloppen, zelf ondervonden.
Na het toevoegen van een groep Petrochromis famula en Pseudosimochromis curvifrons (beiden groepen zeer jonge vissen) was de rust weer minder toen deze vissen groter werden. Deze groepen zijn nu bijna oud genoeg om harempjes uit te selecteren, wat ook zal gebeuren om die rust terug te krijgen.

Ik vermeld dit gewoon om mijn ervaring even te delen, het is niet mijn bedoeling de discussie terug te starten.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 19 jan 2015, 16:45

dax schreef:Ze staan niet op de voorraadlijst. Heb je gezien of er (voldoende) vrouwen tussen zaten?
Heb ik niet opgelet ...maar er waren voldoende dieren in de groep aanwezig.
Had in mijn vorige post moeten melden dat het dus over de Kigoma gaat...
Edin schreef:Die famula is absoluut geen blue bemba, wat ze je ook verkocht hebben.

Is inderdaad geen Blue Bemba...
Deze Famula is de meer voorkomende Kigoma orange Fin, welke jij in je bak hebt zwemmen.
300x220x95
No lift...like an airlift.

dax

Bericht door dax » 19 jan 2015, 17:27

oostijnoo schreef:
dax schreef:Ze staan niet op de voorraadlijst. Heb je gezien of er (voldoende) vrouwen tussen zaten?
Edin schreef:Die famula is absoluut geen blue bemba, wat ze je ook verkocht hebben.

Deze Famula is de meer voorkomende Kigoma orange Fin, welke jij in je bak hebt zwemmen.
Heb altijd al getwijfel of het de blue Bemba was vanaf ik de oranje vin zag. Komen van bij aqua-treff vandaan.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 19 jan 2015, 17:51

dax schreef:
oostijnoo schreef:

Heb altijd al getwijfel of het de blue Bemba was vanaf ik de oranje vin zag. Komen van bij aqua-treff vandaan.

Tja ...de "bekende huizen"...soms zit er echt rommel tussen wat ze verkopen, of zijn de benamingen gewoon fout, of maken ze gebruik van een of andere verkoopsnaam.
Heb er minder en minder vertrouwen in...je ziet ook telkens dat de kwaliteit minder is/wordt.
Dat vis verhandelen niet meer is wat het was, is duidelijk...natuurlijk heel zonde dat deze evolutie zich zal verder zetten.
"Lang leve !" de gepassioneerde hobby-kweker-liefhebber :D
300x220x95

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 19 jan 2015, 21:17

Gaan de Boops goed samen met de rest?
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

dax

Bericht door dax » 19 jan 2015, 21:20

Melchior Schenk schreef:Gaan de Boops goed samen met de rest?
Geeft geen problemen. Mannetje kleurt mooi zwart, zijn kwastjes aan de vinnen vallen echt op maar er wordt niet naar gehapt.

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 19 jan 2015, 22:10

Wel verfrissend dat je een zwarte variant Tropheus houdt met maar een klein gekleurd vlekje 8-)
Het gaat bij Tangs om het gedrag, niet om de kleuren.

Over Aquatreff: mijn destijds daar aangeschafte O. ventralis orange cap, bleek dat ook zeker niet te zijn toen ze opgroeiden... :(
Ze verkopen onder de naam die prive kwekers (waarvan ze de vissen aanschaffen) eraan geven.
Daar zitten hele goeie kwekers tussen, maar schijnbaar ook mensen die minder serieus met de hobby omgaan,
helaas...

dax

Bericht door dax » 21 jan 2015, 12:36

Petrochromis trewavasae mannen, robuuste visjes:
Afbeelding

Zeker als hij vanuit de donkere achterwand ineens opduikt.
Afbeelding

Let niet op de "vlekjes", dit zijn kleine luchtbelletjes in het water, ik pomp veel lucht mee rond.
Deze vissen zijn moeilijk te fotograferen omdat ze zo donker zijn.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 21 jan 2015, 17:31

Toch wel prachtige exemplaren... :mrgreen:
300x220x95

Plaats reactie