de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand

Tropheus Moorii Ilangi Yellow ( probleem )

Berichtdoor behabe » 29 sep 2010, 20:10

Ik heb een groep van 16 stuks volwassen Tropheus Moorii Ilangi Yellow (WF). De verhouding van deze groep is 1 man/op 1 vrouw ( door de verkoper verkocht ). Het aquarium wat ik heb is 160/60/60. De groep zit op een stukje van ongeveer 30 centimeter links van het aquarium. Er is een man die de rest van de bak claimt. In die 30 centimeter worden de vrouwen door de overige mannen helemaal gek gemaakt! Ik heb deze vissen nu inmiddels 2 weken en heb niks aan het aquarium veranderd ( door de verkoper geadviseerd ). Ik heb zelf namelijk zelf het idee dat er veel meer mannen in zitten dan vrouwen! Wat kan ik hier aan doen om de groep wat meer door de bak te laten zwemmen?
PS: Ik hou de soort al meer dan 6 jaar zonder enkel probleem!
behabe

Re: Tropheus Moorii Ilangi Yellow ( probleem )

Berichtdoor Paula » 29 sep 2010, 20:37

Dat er meer mannen dan vrouwen in de groep zitten moet geen enkel probleem zijn. Zo hebben de mannen afleiding aan elkaar en hebben de vrouwtjes wat meer rust. :mrgreen:
Zoals je wel zult weten kunnen Tropheusen redelijk drukke vissen zijn. Hebben ze verder nog afleiding aan andere vissen en zijn er schuilmogelijkheden in het aquarium.

Plaats anders eens een overzichtsfoto van je aquarium. Zodat we een beeld hebben van hoe het eruit ziet. :)

Mvg Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".
Paula

Berichtdoor Jef » 29 sep 2010, 20:40

Hoe ziet de inrichting eruit van je bak? Mss een foto?

Hoogst waarschijnlijk dat je hieraan toch wat moet veranderen, aangezien er een man een territorium heeft.

Met een open inrichting hebben de mannen niet zo snel een territorium, maar goed hoe is je inrichting.

1/1 zou moeten kunnen, maar met meer mannen dan vrouwen kan het lastig worden. Kun je zelf het verschil zien wat man en wat vrouw is?
Ze zijn volwassen, dus zou je een verschil moeten kunnen zien lijkt mij.

Edit: Je was me net voor Paula :mrgreen:
Bak 150*50*60:
Tropheus moorii ilangi F1 (wss 6:15:6)
Petrochromis trewavasae PB (1:2)
Jef

Berichtdoor behabe » 02 okt 2010, 13:23

Allereerst bedankt voor de tips. Inmiddels heb ik de dominante man kunnen inruilen, en tevens 7 (WF) vrouwen er bij gekocht. De samenstelling is nu 7 mannen en 15 vrouwen. Ze gebruiken nu de hele bak en het is een super mooi gezicht. Ik moet zeggen dat de Ilangi geen goedkope vis is vergeleken bij de meeste andere Tropheus soorten, maar wel (denk ik) de mooiste! So far so good .Ik zal binnenkort wat foto`s van de bak plaatsen.
behabe

Berichtdoor Paula » 02 okt 2010, 13:33

We zijn natuurlijk altijd benieuwd naar foto's. :mrgreen:

Heb je er ook nog andere vissen bij zitten ?

Mvg Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".
Paula

Berichtdoor behabe » 02 okt 2010, 13:57

Ja, de vissen die er verder nog bij de Ilangi zitten zijn 4 Eretmodus cyanostictus makombe waarvan een koppel, die al diverse jongen hebben gehad ( mooi gezicht trouwens). Verder heb ik een koppel Tanganicodus irsacae zitten! Deze 2 soorten kan je eigenlijk niet samen houden, maar het gaat goed. Ze kijken niet naar elkaar om! Zo zie je maar er zijn altijd uitzonderingen.
behabe

Berichtdoor Jef » 02 okt 2010, 15:43

behabe schreef:Allereerst bedankt voor de tips. Inmiddels heb ik de dominante man kunnen inruilen, en tevens 7 (WF) vrouwen er bij gekocht. De samenstelling is nu 7 mannen en 15 vrouwen. Ze gebruiken nu de hele bak en het is een super mooi gezicht. Ik moet zeggen dat de Ilangi geen goedkope vis is vergeleken bij de meeste andere Tropheus soorten, maar wel (denk ik) de mooiste! So far so good .Ik zal binnenkort wat foto`s van de bak plaatsen.

Tja, de dominante man inruilen zal mss even helpen. er komen snel genoeg weer 1 of 2 dominante mannen, en dan maar weer kijken hoe het dan gaat.

Kom maar op met je foto's :wink:
Bak 150*50*60:
Tropheus moorii ilangi F1 (wss 6:15:6)
Petrochromis trewavasae PB (1:2)
Jef

Keer terug naar Aquarium & Inrichting

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

Design by GB