Synodontis polli white

meervallen, stekelalen, de Tanganyika-killi's en andere dieren
Plaats reactie
Peter82

Synodontis polli white

Bericht door Peter82 » 31 jan 2016, 09:55

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds enkele maanden een extra groep Synodontis polli Whites aangeschaft.
Negen stuks om precies te zijn. Ik wil graag in eerste instantie voor mijzelf en vrienden proberen jongen groot te brengen op de bekende knikkerpot manier. (zitten in een apart aquarium)
Er zijn regelmatig flinke buiken te zien, maar tot nu toe is er geen succes.
Soms gaat er wel eens eentje in de pot, maar liever gaan ze lekker tussen de stenen zitten als ze niet rondzwemmen.
Heeft iemand tips voor me wat ik nog meer kan doen? Moet ik wat schuilplaatsen verwijderen zodat ze er misschien wel vaker in gaan?

Alvast bedankt

Peter82

Re: Synodontis polli white

Bericht door Peter82 » 12 feb 2016, 20:54

Bedankt voor de reacties...

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 12 feb 2016, 22:45

Peter82 schreef:Bedankt voor de reacties...
Ik wil je graag helpen, maar ik heb geen idee :)

Ik heb ook wel eens geprobeerd S. lucipinnis te verleiden om in een knikkerpot af te zetten... is nooit gelukt. Maar dat was ook midden in een bak vol met stenen (ze zetten wel tussen de stenen af).

Misschien dat een kale bak met alleen een knikkerpot wel werkt?
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

tretofan

Bericht door tretofan » 13 feb 2016, 08:40

Ik heb S lucipinnis veelvuldig gekweekt middels enorme stapels slakkenhuizen (al dan niet met slakkenhuisbewoners er bij).
Gewoon spontane kweekjes zeg maar. Uiteindelijk heb ik zo 10 tallen jongen op weten te kweken op deze manier

Plaats reactie