Agressie Synodontis lucippinis

meervallen, stekelalen, de Tanganyika-killi's en andere dieren
Plaats reactie
cadycat
Contacteer:

Agressie Synodontis lucippinis

Bericht door cadycat » 23 mei 2014, 18:14

Ik heb 4 volwassen, grote syno's, en een kleinere die wel volwassen is, maar niet groeit, zie elders op dit subforum, en inmiddels 3 kleintjes. Van de kleintjes is er een nu zo'n 4 cm. de andere 2 zijn ongeveer 3 cm.
Wonen samen met een Calvus. De vissen heb ik vanaf oktober 2012.

Nu zijn de syno's al een tijdje aan het klieren, maar vandaag zag ik de calvus druk eitjes eten die rond gestrooid werden, en toen ik beter keek zag ik 2 syno's met flinke beschadigingen aan de bek, een van de 2 is ook een stuk baarddraad kwijt. Ik vind dit wel ver gaan.. is dit echte agressie, of heeft het te maken met het paringsgedrag wat dus ook gaande is.
Deze 2 zijn al wel langer aan het matten af en toe, maar nog niet zo erg als nu [ volgens mij zijn het 2 mannen ]

Ik wil wel een grotere bak tzt. maar heb daar nu de ruimte en geld nog niet voor, en dacht ook dat het nog niet nodig zou zijn, qua ruimte, omdat de kleintjes nog erg klein zijn. Ze zitten nu nog in een panorama meterbak.

Wat is wijsheid??

cadycat
Contacteer:

Re: Agressie Synodontis lucippinis

Bericht door cadycat » 23 mei 2014, 23:18

Na lang geobserveerd te hebben vanavond zegt mijn gevoel dat ze nu gewoon wel te weinig ruimte hebben..dus denk ik dat ik de meest dominante man, helaas dus wel met een bekwondje, weg zal moeten doen, met een van de jongen. Dan hou ik er 6 over, wat wel moet lukken??
Zucht..ik wil er eigenlijk geen kwijt :(

Rever

Bericht door Rever » 24 mei 2014, 08:48

Worden de syno eitjes echt rondgestrooid hey???

En ik heb lang geleden zelfs een syno gehad die een hele zijvin mistte. Dat is redelijk aangegroeid maar niet helemaal. Ze zwemt er niet minder voor. Een meterbak moet toch wel ruim genoeg zijn voor een paar synos en een calvus..... Meer losse schuilplaatsen maken anders voor de synos?

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 24 mei 2014, 10:54

Ja, ze worden echt rondgestrooid, ik zag het aan de calvus, die is er dan als de kippen bij, om ze op te eten.. :lol:

Ik heb alleen maar schuilplekken, maar ze zoeken zelf ook veel de open ruimtes op. Merk dat deze syno de rechterkant wil claimen... maar leg dat eens aan de rest uit?? :?

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 18 jul 2014, 10:43

Ik heb het midden nog volgemikt met stenen, zie de bruine bealgde, en het helpt wel. Maar feit blijft dat de bak te klein wordt/is...

Afbeelding

Plaats reactie