Activiteit S.sp polly zambezia white

meervallen, stekelalen, de Tanganyika-killi's en andere dieren
Plaats reactie
7w1273d

Activiteit S.sp polly zambezia white

Bericht door 7w1273d » 12 mei 2013, 13:36

hallo,

ik heb sinds 1 a 2 weken 3 s.sp.pzw in mijn bakje zitten samen met n.simillis nu valt mij op dat de s.sp.pwz nogal weinig naar buiten komen zelfs savonds en snachts valt dit te verwaarlozen.
zie ze wel regelmatig beetje ruzie maken onderling tussen de rotsen voor wie welk plekje krijgt in welke rotsspleet maar dat is het ook wel zo`n beetje.

is het normaal dat ze zo weinig naar buiten komen ze zijn nog klein kop staart simillis mannetje lengte.
maak me beetje zorgen hierover.
get the best above and keep rising but never loose the negatives out of sight to keep learning

tretofan

Re: Activiteit S.sp polly zambezia white

Bericht door tretofan » 12 mei 2013, 14:14

Over het algemeen zijn Syno's meer actief in de schemering, maar ik denk dat er hier vooral meespeelt dat je er maar 3 hebt.
Ik weet niet wat je bakmaten zijn, maar een groepje bestaat toch minimaal uit 5 a 6 dieren.

Schummi

Bericht door Schummi » 12 mei 2013, 14:47

Zal inderdaad wel een rol spelen. Ik heb een groepje van 8 lucipinnis in een 240-60-30 bak zitten die ik ook zo goed als nooit zie zwemmen..... Hangt denk ik af van groep tot groep.....
Trying is the first step towards failure. (Homer Simpson)

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 12 mei 2013, 14:58

mijn bak is klein is me eerste bakje
als we verhuisd zijn zeer nabije toekomst komt er een grotere bak waarin ze dan verhuizen als die af is.

enkel similissen zullen dan in deze blijven maar is dat dan echt zo`n verschil 3 of 5 syno`s ik bedoel het scheeld maar 2

bakmaten

80*45*50
get the best above and keep rising but never loose the negatives out of sight to keep learning

tretofan

Bericht door tretofan » 12 mei 2013, 15:42

Heb je er verder alleen similis bij zitten? Want zou je er misschien nog wel 2 bij kunnen plaatsen denk ik :wink:
Al zit je bakje dan wel vol natuurlijk..

Ik heb zelf +/- 20 S. lucipinnis zwemmen en ook die zijn 'verlegen' maar je ziet ze in m'n sloot water toch altijd wel zwemmen 8-)
Laatst gewijzigd door tretofan op 12 mei 2013, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Arie

Bericht door Arie » 12 mei 2013, 15:49

ik heb 16 stuks in de bak zitten en er zijn dagen dat ik er geen 1 zie,
andere dagen zie ik soms 12 of meer als de lampen beginnen met dimmen vooral na water verversen.
eerst had ik een klein groepje en zag ze soms weken niet.
bakmaat 300 x 100 x 75 cm

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 12 mei 2013, 16:08

leuke maten bakken.

haha das ook mijn streven als we verhuisd zijn

koof inbouwen lange muur met daar flinke tank bovenop

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 12 mei 2013, 20:03

Synodontis laten zich meestal meer zien bij weinig licht, als ze zich in groep bevinden en als er voldoende bewoners aanwezig zijn in de bak.

Persoonlijke ervaring in mijn laatste bak:
De eerste bewoners waren 15 PWZ in de bak...heb ze bijna nooit gezien gedurende de 2 weken dat ze alleen in de bak verbleven, nadat de andere bewoner waren toegevoegd ...zag ik ze dagelijks, zowel overdag als in de avond.
Als enkeling en in groep zaten ze door heel de bak.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 12 mei 2013, 20:14

ik zowel de pwz als de simillis in 1 keer aangekocht dit in verband met het niet tot makkelijke mogelijk te horen om bij aquabeek langs te gaan (vervoer)

dat ze in de bak overdag weinig zichtbaar zijn wist ik eigenlijk al wel maar ook savonds laten ze zich nauwelijks zien.

mijn bestand bestaat uit

5 x n. simillis
3 x S.sp.pwz
1 x ancistrus

rotsen en schelpen te over helaas moet ik wel zeggen dat ik niet echt de mogelijkheid heb om meerdere rotsformaties te creeeren gezien de maat van mijn bak.
misschien dat dat ook zou kunnen schelen.

moet wel beamen dat ze er afgelopen zaterdag pas 2 weken in zaten tijd zal het leren lijkt me wil gewoon enkel dat ze gezond zijn en een goed leven hebben

Rever

Bericht door Rever » 14 mei 2013, 09:50

Als ik zo naar het filmpje kijk dan heb je volgens mij nog wel ruimte om de bak anders in te richten (lees meer schuilplaatsen maken voor je syno's). Ik zie nog genoeg zandstukken en je kan ook nog wel de hoogte in met wat stenen?

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 15 mei 2013, 03:18

de hoogte en de breedte wel enkel ga ik dan wel met mijn uitvoer van de pomp in de problemen komen en mijn verwarmining.
ik geloof ook dat ik dat met mijn simillissen wat plek tekort ga komen aangezien ik klaarblijkelijk deze niet met ze allen op een schelpen hoor kan zetten ook al zijn het er 6o stuks er word namenlijk 1 vrouwtje buitengesloten en er zit 2 paar links en rechts in het aqua.
dat ene vrouwtje heeft best wel vecht/stress wondjes dus gaat lasting worden.

denk enkel wel dat ik net wat arie al zei meen ik .
met nog 2 synos extra zou mijn bak ook wel echt VOl VOL zijn.

mjah met het oog op een vele malen grotere tank in de nabije toekomst gaan zowieso de syno`s verhuizen naar die grotere bak om vervolgens nog eens een 7 tal erbij te doen samen met de andere vissen in dat bestand

Plaats reactie