vissen te koop maar wat moet ik ervoor vragen?

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
Marije

vissen te koop maar wat moet ik ervoor vragen?

Bericht door Marije » 20 jan 2015, 12:27

Ik heb mijn vissen te koop staan. Maar heb geen idee wat realistisch is om te vragen qua prijs.
Kan iemand mij zeggen wat realistische prijzen zijn om te vragen?

4 xenotilapia papillio tembwe (3 jong gekocht midden 2014 en 1 van ca nov 2012)

12 paracyprichromisch brieni (van midden 2014)

3 synodontis lucipinnis (van ca juli 2013)

JCB

Re: vissen te koop maar wat moet ik ervoor vragen?

Bericht door JCB » 20 jan 2015, 17:52

Kwestie van vraag en aanbod. En hoe snel je ze echt kwijt moet een weet je er zelf ooit voor betaald hebt.

Gewoon de ander een bod laten doen en kijken of jij niet het gevoel krijgt dat je de vissen haast gratis weg doet.
Tanganyika, it's a kind of magic.

Marije

Bericht door Marije » 20 jan 2015, 18:12

zo dacht ik ook. alleen wordt er dan gereageerd met: ik heb geen idee, wat wil je ervoor hebben...of: ik weet niet maar jij hebt al wel een prijs in je hoofd.
als ik dan een prijs zeg dan krijg ik te horen dat dat teveel is en hoor ik niks meer. :roll:
snap ik echt niet, onderhandelen schijnt niet mogelijk te zijn. iets wat ik zelf wel zou doen :wink:
Maar oke gelukkig heb ik geen haast. dus ik zal maar afwachten tot iemand daadwerkelijk interesse heeft en onderhandelen wil. :lol:

heb ik wel gelijk als ik denk dat de xeno's nu stuk groter zijn dus ook iets meer waard? of is dat onzin?

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 21 jan 2015, 13:29

zo dacht ik ook. alleen wordt er dan gereageerd met: ik heb geen idee, wat wil je ervoor hebben...of: ik weet niet maar jij hebt al wel een prijs in je hoofd.
als ik dan een prijs zeg dan krijg ik te horen dat dat teveel is en hoor ik niks meer. :roll:
snap ik echt niet, onderhandelen schijnt niet mogelijk te zijn. iets wat ik zelf wel zou doen :wink:
Tja.. ik ben zelf meer van het kaliber dat als de vraagprijs goed is, ik akkoord ga (en als ik zelf iets verkoop probeer ik een prijs te vragen waar beide partijen akkoord mee gaan...)
heb ik wel gelijk als ik denk dat de xeno's nu stuk groter zijn dus ook iets meer waard? of is dat onzin?
Tja... dit is niet te zeggen. Wat de gek ervoor geeft is eigelijk de stelregel ;)
Men wil nou eenmaal altijd een koopje als ze 'tweedehands' kopen. Als je bijv. nu een vis van 20 euri bij een aquariumspeciaalzaak zou halen en deze direct zou verkopen krijg je er misschien maar 10 voor.... :?
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

Marije

Bericht door Marije » 21 jan 2015, 15:18

hmm zit wat in melchior.
Nou dan toch maar de prijzen weghalen en het op bieden laten staan. Als ik nou weet dat ze gied terechtkomen zou ik ze voor de helft wegdoen van wat ik in mijn hoofd heb. Maar tja dat weet je niet via mp natuurlijk.
Bedankt voor de input

alwin010

Bericht door alwin010 » 21 jan 2015, 15:32

Met alle respect, maar je vraagt voor de 4 papilios 120euro...

Ik heb jonkies destijds verkocht voor 10 pst en de de volwassen die ik een dik jaar geleden heb weg gedaan voor +/- 30 euro.

Ik heb geen interesse hoor, maar dit ga je er nooit voor krijgen.

Succes met de verkoop! Wel jammer dat je afscheid moet nemen van je bak en vissen. Is een mooie bak met een mooi visbestand.

Marije

Bericht door Marije » 21 jan 2015, 18:50

Dat bedoel ik met...geen idee wat ik vragen kan :D
Maar wanneer zijn ze dan eigenlijk volwassen alwin?

Als het visjes van 4/5 cm zijn snap ik 10€ p/s, maar deze schat ik op 8/9 cm, is toch een verschil. Daarbij is het ook een vraagprijs, staat ook bij dat bieden ook mag. Ik zet op marktplaats wat ik graag zou hebben, wat ik er uiteindelijk voor krijg is meestal lager inderdaad.
Als er hier iemand met interesse was dan had ik vast al een pb gehad :wink:

Vind het inderdaad erg jammer. weet niet wat ik erger vind...de bak of de vissen :?

Bedankt voor je input alwin

bazzboy95

Bericht door bazzboy95 » 21 jan 2015, 20:18

jammer dat je zo ver weg woont anders had ik nog wel een adres geweten xd :D

alwin010

Bericht door alwin010 » 21 jan 2015, 20:34

Ik heb ze inderdaad ook volwassen verkocht dus zo rond de 9cm..Prijs is inderdaad afhankelijk van wat iemand er voor wil geven. Maar je kan kopers ook afschrikken met een hoge vraagprijs. Dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen.

Marije

Bericht door Marije » 21 jan 2015, 22:06

daar heb je wel helemaal gelijk in alwin.

wat is nou 100 km heen en 100 km terug voor zulke mooie visjes bazzboy? :mrgreen:

bazzboy95

Bericht door bazzboy95 » 22 jan 2015, 20:28

haha ja zo kan je het ook zien ja kom ook nog eens ergens maar als ik kom heb ik alleen wat aan de p.brieni en de syno's want voor xeno's heb ik geen plaats. 120-40 bodemruimte is denk toch wat te krap xd

gr bas

Plaats reactie