voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden

Re: alto`s gescheiden...

Berichtdoor Jordy » do 29 jul 10 8:10

Nee, het gaat niet om het geheugen maar om een plek om zich terug te kunnen trekken.

Ik heb in mijn bak bijvoorbeeld aan een kant een flink ruige rotsstapel gemaakt met zoveel holen en kieren dat ik ze bijna nooit zie :mrgreen: . Alto's willen altijd hun eigen plekje, ze moeten zeg maar kunnen kiezen om elkaar op te zoeken...
An individual action, multiplied by millions, creates global change - Jack Johnson
Jordy

Berichtdoor The name is Neo » do 29 jul 10 12:29

hmm ik zal de bak na de verhuizing is flink aanpakken als het om de inrichting gaat
ook wil ik de Xeno`s wat meer ruimte geven en wat zwerfstenen om het zicht te breken..
ik hoop ook dat mijn jullidochromissen is gaan koppelen want dan kunnen er daar ook 2 van weg..

ik hoop dat het nou goed blijft gaan met de alto`s anders maar weer herinrichten

heb er iemand nog een goede suggestie

Afbeelding

inrichting voorheen.. nu geen vallisneria meer..
http://www.lake-nyassa.nl

Why so serious...?
The name is Neo

Berichtdoor alwin010 » do 29 jul 10 12:34

Ziet er leuk uit zo. Ik zou alleen er persoonlijk voor kiezen om je Julido's uit de bak te halen. Zo krijg je toch wat meer ruitme voor je xeno's en je calvussen.

Een enkele losse steen in je bak zou niet mis staan en dat zouden je xeno's ook wel waarderen.
alwin010

Berichtdoor Jordy » do 29 jul 10 12:38

Zwerfstenen is een goeie, je hoeft geen hoogbouw stapels t emaken voor je calvus...bij mij gaan ze niet hoog zitten in ieder geval. Voor je Xeno's werkt het als een territoriumafbakening, ik zeg DOEN! :mrgreen:
An individual action, multiplied by millions, creates global change - Jack Johnson
Jordy

Berichtdoor The name is Neo » do 29 jul 10 14:28

de juli`s blijven wel zitten.. die vind ik prachtig mooi.

ik ga in iedergeval zwerfstenen neerleggen zo lijkt de bak ook groter en dieper ook leg ik er wat extra zand in een wat dikkere laag..

ik zal zeker wel wat foto`s plaatsen..

zouden jullie niet hier is wat foto`s van jullie bakken kunnen plaatsen als voorbeeldjes om ideeen op te doen

Why so serious...?
The name is Neo

Berichtdoor alwin010 » do 29 jul 10 14:40

Ik zou ze eruit halen, maar goed dat is persoonlijk.

Afbeelding

Hier een slechte foto van mijn bak, rio 240 (120*40*50). Ik zal binnenkort wel even een goede scherpe foto maken.

Bewoners.

10 F1 X. flavipinnis kekese ''red royal''
10 F1 P. nigripinnis
1 WV M. tanganiacae
alwin010

Berichtdoor The name is Neo » vr 30 jul 10 5:35

ik ga flink experimenteren met de stenen tot het naar mijn zin en natuurlijk de vissen is ook leg ik er wat zand bij een dikkere bodem ziet er beter uit voor de dieptewerking

Ook heb ik gister de verlichting aangepast van max 60 procent naar 50 en van de overdag 40 naar 30 minder licht kleurt de vissen toch mooier

Why so serious...?
The name is Neo

Berichtdoor Jordy » vr 30 jul 10 11:08

Klopt, als het goed is kleuren je Xeno;s zeker mooier :mrgreen:
Mijn bak is het mooiste als het gedimt is, vlak voor het licht uitgaat
Jordy

Berichtdoor The name is Neo » wo 4 aug 10 11:16

nou zo ver zo goed de mannelijke calvus is witter dan nooit tevoren ze zoeken mekaar niet meer op af en toe zwemmen ze samen door de bak maar meestal hangt de man rechts en zit de vrouw wat tussen de stenen.

ik ben het inderdaad eens met je jordy de laatste 40 minuten op 3% licht zijn wel de mooiste van de dag..
vooral het blauw in de xeno`s en de paracyprichromissen komt dan prachtig tot zijn recht.

ook lijken ze allemaal wat minder druk te zijn met de gedimde verlichting

Why so serious...?
The name is Neo

Berichtdoor The name is Neo » wo 4 aug 10 11:16

nou zo ver zo goed de mannelijke calvus is witter dan nooit tevoren ze zoeken mekaar niet meer op af en toe zwemmen ze samen door de bak maar meestal hangt de man rechts en zit de vrouw wat tussen de stenen.

ik ben het inderdaad eens met je jordy de laatste 40 minuten op 3% licht zijn wel de mooiste van de dag..
vooral het blauw in de xeno`s en de paracyprichromissen komt dan prachtig tot zijn recht.

ook lijken ze allemaal wat minder druk te zijn met de gedimde verlichting

Why so serious...?
The name is Neo

Vorige

Keer terug naar Cichliden

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Design by GB