Hoofddorp Cichlids

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
oostijnoo

Re: Hoofddorp Cichlids

Bericht door oostijnoo » 07 jun 2015, 18:46

sieb amoraal schreef:Edin en Michael slaan de spijker precies raak. Zowel particulier als handelaar is het in Nederland moeilijke handel.

En wat aquabeek betreft, die moet het ook van de hoeveelheid en beurzen hebben volgens mij.
Ja...zeker niet van de "kwaliteit" die ze aanbieden :?
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

Michael Visser
Contacteer:

Bericht door Michael Visser » 07 jun 2015, 21:29

:shock: :lol: lijkt mij ook niet echt bevordelijk voor de vissen, water koelt te veel af in de zak.
En dan hebben we het nog niet eens over die gasten die het nodig vinden om de zak op te tillen.

Kat in de zak principe
Vraag mij altijd af bij een 2 daagde beurs wat er met de vis gebeurd wat terug gaat, worden die opnieuw verpakt.
Gaat het in quarantaine, en gelijk op kuur. Of wordt dit in de winkel weer verkocht?

Harold1

Bericht door Harold1 » 07 jun 2015, 23:32

Het gaat er maar om dat er Tanganyika`s aan de Nederlandse klant geleverd kunnen worden. Of ze dan op voorraad zijn vind ik persoonlijk minder van belang.

Ik vraag me alleen af of je wildvang moet willen. Kleven daar geen nadelen aan? Ik heb dan toch het gevoel dat je vissen opsluit in een aquarium, en hoe zit het met ziekte`s?

Doe je de vissen eerst in quarantaine voordat de vissen naar de klant gaan Michael?

Michael Visser
Contacteer:

Bericht door Michael Visser » 08 jun 2015, 22:03

Sommige soorten zijn kweek moeilijker of helemaal niet te krijgen. En zonder wildvang gaat in mijn ogen de kwaliteit ook achter uit.
Ok selectief kweken kan,maar wat is selectief kweken?
De goede vissen eruit halen en de rest lozen, dit is wat de koper niet ziet.
Ze zien een mooie gekweekte vis maar niet wat en hoeveel vissen het heeft gekost om tot een bepaalde standaard te komen.

Bij wildvang denken er veel, ze worden uit hun leefomgeving gepakt en in een aquarium gezet, dit is ook zo echter als de kweker of aquarianen de intensie hebben om er kweek van te trekken dan is bijna ieder jong van wildvang ouders een hoge standaard.

Als we praten over in ons geval Malawi cichliden want dit is 85% onze core, gaat alles in quarantaine.
Dit betekend niet dat alles gekuurd wordt, preventief wordt er bij ons niet gekuurd enkel als ze ziekteverschinselen vertonen.
Vissen gaan hier de deur niet uit voor ze ook voer pakken wat wij aanbieden, dit zelfde voer geven wij ook het liefst mee als de vissen verkocht worden.

Tanganyika cichliden kunnen we op bestelling leveren, en het meeste wordt uit Duitsland of Engeland gehaald.
Malawi cichliden doen we sinds een aantal jaren rechtstreeks.
Echter is er al jaren een optie om een zending te doen bij de grootste (en in mijn ogen de beste) tanganyika exporteur van het meer.
Tot voor kort is hij bezig om de Tanzaniaanse kant van het Malawi meer te bevissen, maar het is Afrika dus er zijn wat dingen voorgevallen zoals vissen gestolen etc. Maar voor ons geeft dat een optie om een gecombineerde zending Malawi en Tanganyika cichliden te importeren op 1 vlucht, wat natuurlijk in de kosten enorm scheelt.
Maar ik kan hier nog niet te veel over kwijt, maar er wordt hard gewerkt in ieder geval.

Dus wie weet, misschien is er nog hoop voor ons kleine kikkerlandje.
Het zou jammer zijn als deze vissen uit dit meer in het vergetenhoekje terecht komt.

Harold1

Bericht door Harold1 » 09 jun 2015, 09:15

Duidelijke uitleg Michael ! :D

Dat de interesse voor Malawi Cichliden groter is dan Tanganyika blijkt ook wel uit het feit dat het op het Malawi forum drukker is dan hier.

Plaats reactie