Hoofddorp Cichlids

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Harold1

Hoofddorp Cichlids

Bericht door Harold1 » 01 jun 2015, 12:15

wie kan mij vertellen of Hoofddorp Cichlids nog bestaat?

dax

Re: Hoofddorp Cichlids

Bericht door dax » 01 jun 2015, 12:32

Harold1

Bericht door Harold1 » 01 jun 2015, 13:01

Jammer, hoofddorp is voor mij nog een beetje in de buurt. Ik woon in Den Helder (kop van Noord Holland). Alle kwekers zitten erg ver uit de buurt.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 01 jun 2015, 15:36

Harold1 schreef:Jammer, hoofddorp is voor mij nog een beetje in de buurt. Ik woon in Den Helder (kop van Noord Holland). Alle kwekers zitten erg ver uit de buurt.
Verduijncichlids stuurt ze op ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 02 jun 2015, 19:11

Gewoon een dagje voor uittrekken, zie ook nog eens wat :lol:

Harold1

Bericht door Harold1 » 02 jun 2015, 20:27

klopt, dat is op zich ook geen slecht idee. Maar als ik de website van sommige kwekers bekijk valt het me eerlijk gezegd een beetje tegen wat ze voor vissen op voorraad hebben. Is dat normaal voor deze tijd van het jaar?

Harold1

Bericht door Harold1 » 02 jun 2015, 20:32

Michael Visser schreef:Wij verzenden ook onze vissen :wink:
Michael, ik kwam vanmiddag op jullie site terecht. Een mooie service om de vissen ook te bezorgen.

Maar ik kwam de multifasciatus of L. similis en de paracyprichromis brieni niet tegen. (althans niet op voorraad)

Harold1

Bericht door Harold1 » 03 jun 2015, 13:24

Ik ben nog niet zover dat ik vissen kan uitzetten, maar als ik zover ben neem ik contact op.

PS. De link onder in je bericht werkt niet.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 05 jun 2015, 13:33

Harold1 schreef:klopt, dat is op zich ook geen slecht idee. Maar als ik de website van sommige kwekers bekijk valt het me eerlijk gezegd een beetje tegen wat ze voor vissen op voorraad hebben. Is dat normaal voor deze tijd van het jaar?
Dat is vaak zo, op een of andere manier willen de handelaren wel Malawi op voorraad hebben maar geen tanganyika.
er zijn er wel die voldoende op voorraad hebben het hele jaar door

Michael Visser
Contacteer:

Bericht door Michael Visser » 07 jun 2015, 00:50

Klopt Sieb, helaas helemaal waar, wij hebben al eens pogingen gedaan (Tanzania zending) om een kleine voorraad te houden in het verleden maar je blijft er gewoon te lang mee zitten.
Er is gewoon te weinig animo voor tanganyika cichliden tenopzichte van malawi cichliden.

Dat mijn hart meer bij de tangs ligt is geen verrassing, echter wij hebben er gewoon niets aan als ik eens in de 2 weken een koppel of groepje tropheus verkoop. Hiermee kom je niet uit de kosten.

Ik heb ook het vermoeden dat de tanganyika houders een krimpende markt is tov de toch makkelijk te houden malawi cichliden. En dan praat ik voornamelijk over Nederland en België
Duitsland zijn de tanganyika hobbyisten toch wat meer vertegenwoordigd en daar is het aanbod ook meer.
Eerlijk gezegd weerhoud dit mij ook om een Tanzania import te doen, ik wil niet graag te lang met vissen blijven zitten.
Kortom de mogelijkheden zijn er echter scheelt het aan afzetgebied.

Nu zal je denken als er in Nederland meer aanbod zou zijn zal er misschien ook meer animo voor komen.
Echter hoe makkelijk is het tegenwoordig om vissen te versturen, door het bredere aanbod in onze buurlanden is het voor de Nederlandse winkeliers nog steeds dood kapitaal (klinkt gek als we praten over levende vis)
En aangezien we allemaal op de kleintjes moeten letten zal er voorlopig denk ik weinig winkeliers hier in gaan investeren.

Dat het dozenschuiven om het maar zo te noemen ook niet uit kan is ook gebleken, leuk als alles goed gaat maar het gedonder komt als er wat verkeerd gaat of als er iets vervangen moet worden.

Zelf ben ik persoonlijk ervoor om de vissen eerst een tijd hier laten zwemmen voor het doorgaat naar de klant.
Dit doe ik met de Malawi cichliden wildvang of kweek en ook met het geringe tanganyika wat wij op voorraad hebben
Desalniettemin kunnen wij wel veel bestellen, mits voorradig dan bij de leverancier.

Ik zou zeggen, altijd een mailtje waard toch

Gr Michael Visser

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 07 jun 2015, 10:15

Michael,

Helemaal mee eens.

Maar wat ik dus zo vreemd vindt is dat er in Duitsland veel meer liefhebbers van tang vissen zijn dan in Nederland. Nu i Duitsland ook een paar keer groter dan ons landje . maar toch.
Schijnbaar trekken de kleuren van malawi meer dan het schitterende gedrag van tanganyika.

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 07 jun 2015, 11:29

sieb amoraal schreef:Michael,
Helemaal mee eens.
Maar wat ik dus zo vreemd vindt is dat er in Duitsland veel meer liefhebbers van tang vissen zijn dan in Nederland. Nu i Duitsland ook een paar keer groter dan ons landje . maar toch.
Schijnbaar trekken de kleuren van malawi meer dan het schitterende gedrag van tanganyika.
In Nederland is er toch een handelaar die echt veel Tanganyika cichliden in het aanbod heeft hoor. Zelf ben ik zeer tevreden over het aanbod bij http://www.aquabeek.nl/overaquabeek.php . Je kan er mooie F1 visjes kopen. Vele soorten kan je ook in de kweekbakken bewonderen. Je kan niet verwachten dat er in elk dorp alles te krijgen is. De verkoop moet renderen, maar zeggen dat er "minder interesse" is in Tangannyika cichliden vind ik overdreven. Aan de vele Nederlandse nummerplaten te zien bij de grote Duitse zaken (http://www.aqua-treff.de/ en tot ver in het zuiden bv bij http://www.cichliden-stadl.de/ ) en je ziet wat er meegenomen wordt, weet ik het wel. Als je dan nog meetelt wat er "online" wordt verkocht - als je niet vlug besteld is alles weg - weet ik dat er veel liefhebbers zijn voor onze visjes.
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

Edin

Bericht door Edin » 07 jun 2015, 15:09

Dan wil ik graag kennis maken met die mensen, want ik krijg al jaren vissen niet aan de straatstenen verkocht. :lol:
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Michael Visser
Contacteer:

Bericht door Michael Visser » 07 jun 2015, 17:12

Over het algemeen zijn tanganyika cichliden duurder (of ik kijk alleen maar naar het zeldzame spul :-) )
En natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, wat ik vaker zie gebeuren klanten beginnen met een Malawi aquarium en als ze wat verder zijn in de hobby en ze hebben het aquarium er nog niet uit gegooid willen sommige wel eens over gaan op een tanganyika biotoop.

Ik wil niet zeggen dat mensen met een Malawi biotoop dommer zijn. In tegendeel maar het uitzoeken wat kan er bij elkaar, hoe kan ik de inrichting het beste maken etc etc jullie kennen het wel vergt wat meer moeite en iemand die gewoon een bak met vis wil hebben en niet te veel poespas kiest voor de kaugomballenbak.
Malawi cichliden zijn over het algemeen makkelijker te houden, en veel verschillende kleuren maar in de regel het zelfde gedrag. Als "verder" in de hobby bent en je kijkt verder naar een vis, zijn gedrag etc dan zijn tanganyika cichliden interessanter.

Dat ze in Duitsland meer verkopen aan tanganyika cichliden, geen idee.
Net zo als in Frankrijk zijn de tangs meer geliefd dan de Malawi Cichliden.
Voor Nederland, net zoals edin zegt je raakt ze moeilijk kwijt en om als winkel een tanganyika aanbod neer te zetten zou je toch alleen al aan vis voor een 5k moeten inkopen om überhaupt een beetje in de spotlight te staan.
Dus je kan een hoop aanbod aanbieden maar als je er minder van verkoopt dan de andere meren / werelddelen dan stoot je je als ondernemer maar 1 keer
Een bakker bakt ook niet meer brood dan dat die denkt te verkopen, in ieder geval in ons dorp niet :mrgreen:

Face it, ook bv Verduijn is in het Afrikanen aanbod behoorlijk verminderd, zeker de wildvang. Blijft een moeilijke tijd voor speciaalzaken om te overleven al heb ik wel het gevoel dat het nu aantrekt.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 07 jun 2015, 18:19

Edin en Michael slaan de spijker precies raak. Zowel particulier als handelaar is het in Nederland moeilijke handel.

En wat aquabeek betreft, die moet het ook van de hoeveelheid en beurzen hebben volgens mij.

Plaats reactie