op zoek naar een groepje papilio tembwe

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
Marije

op zoek naar een groepje papilio tembwe

Bericht door Marije » 29 mei 2014, 23:36

Hallo allemaal,

Zoals ik in mijn post (aquarium en inrichting --> Marije haar 150/90/55 aquarium ) heb geschreven moet ik helaas op zoek naar andere papilio tembwe :cry: ik baal er nog van, maar tja is niet anders :? . enige positieve is dan dat ik weer kan zien hoe mooi ze opgroeien.
nu zag ik op de stocklist van aqua-treff staan dat ze zowel papilio tembwe (rare/nice 6 - 7 cm 39,90€) alsook calvus black pectoral (4 - 5 cm 10,90€) hebben. De soort die ik ook nog altijd zoek.
Ik ging hier op zoek naar ervaringen met aqua-treff en ik heb niet echt meningen gevonden. Behalve dat ze een soort kruising hadden zitten waar ze zelf niet van wisten wat het precies was :shock:
Mijn vraag is dan ook is het de moeite om naar aqua-treff te rijden? Als er niet via het forum gezegd mag worden of een winkel goed of slecht is dan ontvang ik graag pb met ervaringen.
Ik ga morgen nog aquabeek bellen, zij hebben ook papilio tembwe. Dan wil ik wel even de prijs weten natuurlijk en ook of het f1 of f20 is.

Ook tips over papilio tembwe elders te koop zijn welkom :mrgreen:

Tanga84

Re: op zoek naar een groepje papilio tembwe

Bericht door Tanga84 » 30 mei 2014, 08:25

Vind altijd dat je een winkel zelf gezien moet hebben om je er een mening van te kunnen vormen, wel goed om van te voren even te bellen, melden dat je uit Nederland komt en informeren of er nog iets qua prijs mgl is.

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 30 mei 2014, 08:28

Verduijn heeft trouwens de papilio sunflower zitten voor 24,50 p/s maar die zoek je denk ik niet.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 30 mei 2014, 08:58

Heb zelf goede ervaringen met Aquatreff. Maar misschien dat je eens een oproepje moet plaatsen op het gezocht topic.
Er zullen toch vast forumleden zijn die jonge papilio`s hebben.

Marije

Bericht door Marije » 30 mei 2014, 09:59

nee tanga84 ik wil echt tembwe, omdat ik er nog 1 heb zitten.
ik wou altijd al keer kijken bij aqua-treff en klopt natuurlijk helemaal dat je zelf moet kijken om te oordelen. maar ik las dat stukje over die kruising en dacht even checken of dat wat zegt. maar ach er zullen wel meer winkels zijn die dat verkopen bedacht ik mij later.
oh dan doe ik dat eerst eens ja sieb. niet bij nagedacht, mijn papilio komt ook bij een forumlid vandaan... :oops:

Paula

Bericht door Paula » 30 mei 2014, 11:06

Aqua-Treff is zeker de moeite waard. :) Ze hebben vaak leuk spul zitten en wij hebben daar meerdere malen vissen gekocht. Nooit problemen mee gehad.
Het is al wel enige tijd geleden dat we daar geweest zijn.

Paula
Laatst gewijzigd door Paula op 30 mei 2014, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 30 mei 2014, 17:22

Aqua-Treff koopt bij allerhande onbekende particuliere kwekers,
iedereen kan er zijn vissen aanbieden.

Het gevolg is dat ze zelf ook niet zeker weten wat ze kopen en weer aanbieden.
Een jong exemplaar kan, eenmaal volwassen, een andere soort zijn.
Ook verkopen ze soms hybriden.

Als je dat allemaal voor lief neemt zijn ze zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

Corwin de Kok

Bericht door Corwin de Kok » 30 mei 2014, 18:20

Ben er twee weken terug nog geweest, aanbod viel erg tegen.

Marije

Bericht door Marije » 30 mei 2014, 20:58

hmmm jullie maken het me wel moeilijk...
wel vandaag met aquabeek gebeld...hun hebben ca 5 papilio van 5-6 cm nog zitten voor 25€ ps, denk dat ik daar heen ga...ik had zelf aan 3 of 4 erbij gedacht?
Of ik krijg nog een aanbod van iemand van het forum...dan zou ik dat doen denk ik.
Helaas geen calvus black pectoral bij hun...maar kan niet alles hebben

Danovic

Bericht door Danovic » 03 jun 2014, 11:28

Ik weet nog een kweker in Duitsland die juist jongen heeft (van die bewuste Papillio), binnen een maandje gaan die wss in de verkoop.

Heb er zojuist 12 stuks Xenotilapia bathyphilus gaan ophalen.
Prachtige ouderdieren (zowel de Papillio als de bathyphilus) en helemaal niet duur (ik betaalde 8 euro (!!) per stuk (in vergelijk, hier in BE gaan ze voor minstens 45/st over de toonbank)

Laat weten indien je interesse hebt! Breng ik jullie even in contact ('tis natuurlijk in het Duits te doen)

Marije

Bericht door Marije » 03 jun 2014, 13:36

bedankt danovic, maar ik heb via het forum ook al 2 mensen die jongen hebben. beide niet in mijn buurt, maar 1 is nog in de richting waar ik vaker kom. maandag ga ik bij aquabeek kijken, ging daar toch al naartoe.
maar verkoopt die kweker toevallig calvus black pectoral?

-mich-

Bericht door -mich- » 03 jun 2014, 14:24

als je ze al vind in BE he danovic, ik rijd zelf meestal naar verduijn achter men vissen omdat het aanbod in BE veel te gering is :cry:
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

Danovic

Bericht door Danovic » 03 jun 2014, 14:42

@Marijke, geen calvussen daar, enkel zandcichliden en L-nr's
'Tis een hobbykweker dus veel keuze heeft hij niet, hij kweekt enkel met zijn 3 groepen Xeno's (bathipilus, papilio en 'kilesa's)

Het is een stukje voorbij Duisburg, 50km van Aquatreff ... ik weet niet of dit dichter is :)

@Mich, persoonlijk hou ik zelfs niet van de Nederlandse winkels, meer keuze maar van zandcichliden maar veelal bedenkelijke kwaliteit zoals, klein blijven, niet op kleuren komen.

'K prefereer hobbykwekers waar ik de ouderdieren even kan bestuderen :)
Tevens vraag ik meestal uitstel van ophaling na bestelling, zo ongeveer 2 maandjes, dan zijn de achterblijvers er al uit :)
En hobbykwekers laten, meestal, veel langer broedzorg toe (meer verlies maar aantallen zijn toch minder belangrijk)
Krijg je mooie diertjes met het correcte gedrag

Ikzelf bvb verkoop alleen diertjes na minstens 4 maand én dan ben ik nog es selectief in mijn keuze aan wie ik ze verkoop.

Maar ik weet wel een mooi aantal prachtige tanganyika's zitten in wvl...
Dus het lukt wel, zolang je niet naar de winkel dient te gaan (en dit gezegd zijnde door iemand die op 20 minuutjes van poisson d'or woont, kweet het, schandalig :D)

Marije

Bericht door Marije » 09 jun 2014, 14:39

net terug van aquabeek met groepje pailio en calvus...tevreden dus...bedankt voor meedenken allemaal :D

Plaats reactie