dit moet je zien TANKED

de plek voor foto, film, tv, mooie websites en... de fotowedstrijd!
-mich-

Re: dit moet je zien TANKED

Bericht door -mich- » 06 jul 2013, 11:49

Voor zover ik weet worden de clownvissen allemaal of toch bijna allemaal gekweekt bij particulieren enzo, het is idd heel duur een zeebak, en dan vooral de elektriciteit enzo
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

Rever

Bericht door Rever » 07 jul 2013, 22:24

Dan schreef:Ze weten het in de states wel altijd groot aan te pakken.
We zijn in maart in Atlanta naar het grootste aquarium ter wereld geweest,
Is een paar miljoen gallon groot.
Echt fantastisch,er zwemmen vier walvishaaien vna een meter of zeven lang en wat manga roggen in rond.
Als de walvishaaien gevoerd moeten worden gaan ze met rubberboten het water in en houden schepnetten met kril voor de bek van de dieren zodat ze zwemmend de kril binnen krijgen.
Buiten de wh-en en manga's zwemmen er nog een enorme hoeveelheid haaien, roggen en baarzen in het aquarium. Zie de link voor een impressie :D

of het nou wel of niet goed is voor de dieren, en misschien dat het ook door de muziek komt.... Maar dit is te gek man. Daar moet ik echt ooit is heen om zelf te zien!

Rever

Bericht door Rever » 19 jul 2013, 22:57

Komt weer een afl voorbij gooien ze me een partij cichliden in een kale popcornmachine tja

Die tank in het winkelcentrum van dat 'schip' is wel fraai

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 19 jul 2013, 23:03

Nou, heb me ook zitten ergeren, aan die cichlidentank... geen steen te zien :shock:

sven_749

Bericht door sven_749 » 29 jul 2013, 20:36

'Tanked' gaat er gewoon los over.. Puur show en commerce :!:

Pas op, hoedje af voor het werk dat die mannen in hun projecten steken.. Maar ik ben wel eens benieuwd hoe lang die aquariums (diervriendelijk) draaiende blijven..
Ik vergelijk het met het programma 'American Chopper' (ook op Discovery)..
Custum choppers puur voor de show, ook hier respect voor het werk dat er in kruipt.. Maar het eindresultaat is allesbehalve praktisch te noemen..

Kijk op zondagavond maar eens naar het programma 'Fish Tank Kings' op National Geographic :wink:
Ook hier draait het programma rond mega aquarium projecten in Amerika, maar dan zonder al die troelalala rond 1 of andere 'debiele' familie die de zaak runt.. Hier gaat het wel om kennis ter zake..
(Bv, vissen worden eerst in quarantaine gehouden alvorens te verhuizen.. Je ziet dat ze de vissen ook laten wennen aan de waterwaarden alvorens ze definitief geplaatst worden.. Er wordt wel onderscheid gemaakt tss beginners en ervaring, zo doen ze geen zeewaterprojecten bij beginners en dan nog zijn ze niet zo scheutig op het plaatsen van levend koraal bij mensen met weinig kennis.. en worden vissen niet zomaar gekozen omwille van hun kleur.. Etc..)
Ik beschouw het als de volwassen versie van 'Tanked' 8-)

perspicax

Bericht door perspicax » 29 jul 2013, 22:02

Ik heb ook nog eens gekeken en de kennis van die gasten en die zogenaamde bioloog laat toch wel wat te wensen over.
Hoe halen ze het in hun hoofd om een Wobbegong in zo'n klein aquarium te houden als je weet dat z'n beest naar de 3 meter gaat.
Dan gaat die bioloog mee koraal kopen en hij kent daar zelf geen kl..... van.

American style op zijn best.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 09 aug 2013, 18:58

Ook net even gekeken...pff...hoe "fake" kan het leven zijn...gewoon triest ...
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

perspicax

Bericht door perspicax » 10 aug 2013, 11:00

Amerikanen zijn gewoon fake.

Een gitaarrog in een in verhouding veel te kleine bak is ook zo'n grap.
Eigenlijk is het maar triest als je dit allemaal ziet en ik zou eens willen weten hoe lang die dieren daar te leven hebben. :(

Ze gaan daar een bak installeren in 1dag met vis en alles in hoe kan dit nu goed gaan?

En die namaak koralen zijn toch ook niet om aan te zien.

Plaats reactie