Tang aquarium

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Riny

Re: Update + filmpjes

Bericht door Riny » 13 sep 2012, 12:10

De eerdere adviezen die gegeven zijn aan hem zijn volledig genegeerd, dan krijgt je van dit soort bestanden.

Waarom vraag je advies als je er vervolgens niets mee doet ? :?
Vraag dan geen advies, en post dan ook niks, dan krijg je ook geen kritiek achteraf.
"A circle is the reflection of eternity. It has no beginning and it has no end - and if you put several circles over each other, then you get a spiral."
Maynard James Keenan.

Fotoboek meterbak

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 13 sep 2012, 13:01

Dag Riny,

Bedankt voor je allervriendelijkste reactie. Dat ik kritiek krijg vind ik niet erg anders zou ik hier na de opbouwende kritiek/reacties op mijn eerdere posts allang weg zijn gebleven...
Ik ben ook maar een mens en nog maar net begonnen met het Tanganyika biotoop. Ik doe mijn best om als beginner een mooi en uitgebalanceerd bestand samen te stellen maar heb nu blijkbaar voor een 2e maal onbewust de plank mis geslagen, althans volgens de kenners hier.

De eerdere adviezen zijn zeker niet volledig genegeerd zoals je suggereert, heb namelijk geen Tropheus bij Ophthalmotilapia gezet, heb inmiddels de Callo's, de Gnatho en de melanogenys uit de bak verwijderd zoals geadviseerd en heb een flink aantal stenen verwijderd om op deze manier meer bodemoppervlak te creeren voor de vissen zoals ook geadviseerd op dit forum.

Aangezien ik de xeno's erg mooi vindt en ik op Duitse fora en op dit forum in een topic heb gelezen dat de kilesa gecombineerd kan worden met Ophthalmotilapia wilde ik het nu ik ze voor een goede prijs kon krijgen toch nog een keer proberen.

De Alto's had ik een koppeltje van zitten maar geslacht nog onduidelijk vandaar dat ik nu ook een aantal jonge exemplaren erbij heb gezet om te kijken of zich 1 of 2 koppels zullen vormen.

Van de Paracyps in combi met de cyprichromis/Ophthalmotilapia was ik niet zeker, dit lijkt nu echter goed te gaan in de bak, mochten de paracyps toch te erg onder de indruk zijn van de rest van het bestand dan hoop ik dat ik snel een bak op zolder voor ze vrij heb, waar nu nog vissen in zwemmen die ik uit mijn bestand verwijderd heb.

Ik post deze ontwikkelingen ook zodat beginners die dezelfde overwegingen hebben als ik in de toekomst en dus mogelijk dezelfde fouten zullen gaan maken, mijn topic kunnen lezen en voor een andere weg kunnen kiezen.

Nogmaals bedankt voor je vriendelijke reactie en ik houd jullie graag op de hoogte van de onwtikkelingen en evt doorgevoerde veramderingen van het bestand, maar als jullie dat zelf niet willen dan moet je dat maar laten weten en dan bespaar ik me voortaan de moeite van het plaatsen en uploaden van foto's en filmpjes waar mogelijk toekomstige Tang liefhebbers/beginners m wel wat aan zouden kunnen hebben.

Groeten,

Herman

Riny

Bericht door Riny » 13 sep 2012, 14:22

Tanga84 schreef: Bedankt voor je allervriendelijkste reactie.
Onvriendelijk was ik niet, alleen kritisch, je hebt concrete adviezen hier en elders (deels) genegeerd en toch gekozen voor combinaties die niet werken.

Het is niet mijn intentie de boel op te stoken en/of ruzie te maken, ik heb alleen opgeschreven wat ik heb geconstateerd.
"A circle is the reflection of eternity. It has no beginning and it has no end - and if you put several circles over each other, then you get a spiral."
Maynard James Keenan.

Fotoboek meterbak

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 13 sep 2012, 15:13

Riny schreef:
Tanga84 schreef: Bedankt voor je allervriendelijkste reactie.
Onvriendelijk was ik niet, alleen kritisch, je hebt concrete adviezen hier en elders (deels) genegeerd en toch gekozen voor combinaties die niet werken.

Het is niet mijn intentie de boel op te stoken en/of ruzie te maken, ik heb alleen opgeschreven wat ik heb geconstateerd.
Ok Riny dan vatte ik het verkeerd op. Wat mij betreft is er geen sprake van ruzie of stennis schoppen trouwens, maar ik constateer hier op het forum alleen wel een beetje de tendens dat beginnende hobbyisten die beginners fouten maken meteen met de grond gelijk worden gemaakt ipv dat ze wat opbouwende positieve kritiek krijgen en zo de zin om hier wat op het forum te posten snel zullen verliezen en wegblijven.
Nu kan ik hier wel tegen dus mij zal je hier nog wel zien, maar naar verhouding blijven er hier (naar mijn mening) minder nieuwelingen een tijdje regelmatig posten dan op enkele andere Nederlandse cichliden fora...

Nu snap ik ook wel dat de meeste kenners hier echte puristen zijn en waarschijnlijk al jaren met de hobby bezig zijn en dat deze wel eens vermoeid zullen raken als ze beginners steeds opnieuw, keer op keer, dezelfde fouten zien maken en dat dit enkele van eerder geplaatste reacties kan uitlokken. Echter iedere beginneling maakt fouten en dat zelfs ondanks juist bedoelde adviezen die door beginnelingen mgl ook niet altijd op een juiste manier worden geinterpreteerd, maar het is toch ook de bedoeling om van deze fouten te leren en daardoor een meer ervaren tanganyika aquariaan te worden.

Vandaar dus ook mijn posts ondanks dat de door mij gemaakte fouten (achteraf ook voor mij logischer wijs door nu opgedane ervaring/kennis) niet goed uitpakte, om andere te laten zien dat het dan idd ook echt fout uitpakt.
Ik denk dat de meeste (beginnelingen) hun fouten juist niet zullen openbaren en daar leert helaas niemand wat van.

Jef

Bericht door Jef » 13 sep 2012, 18:44

Er zijn nog genoeg mensen hier die de beginnende aquariaan adviezen geven, maar daar moet dan wel wat mee gedaan worden.
Als je bezig bent adviezen te geven en iemand doet nog steeds zijn eigen ding na een aantal keren dringende verzoeken te hebben gekregen het niet zo te doen, dan krijg je dit soort reacties en blijven de ervaren mensen weg.
Bak 150*50*60:
Tropheus moorii ilangi F1 (wss 6:15:6)
Petrochromis trewavasae PB (1:2)

Riny

Bericht door Riny » 13 sep 2012, 19:27

Je slaat de spijker op z'n kop Jef.
Maynard James Keenan.

Fotoboek meterbak

Tanga84

Foto update

Bericht door Tanga84 » 25 sep 2012, 20:43

Vandaag een dag ziek thuis en dus lekker vanaf de bank naar mijn bakkie liggen kijken. De Ophthalmotilapia was weer in vorm vandaag en druk met zijn kuil bezig, echt een machtig gezicht. Heb van de gelegenheid maar eens gebruik gemaakt om weer wat foto's te schieten dus bij deze:

A calvus black:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L speciosus:

Afbeelding

C. leptosoma jumbo chipimbi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ventralis nangu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

X kilesa:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tanga84 op 10 okt 2012, 08:58, 2 keer totaal gewijzigd.

nieko

Re: Foto update

Bericht door nieko » 25 sep 2012, 20:47

Mooi :wink: .

sven_749

Bericht door sven_749 » 25 sep 2012, 21:37

Mooie foto's :wink:
Echter lijken de calvus en de ventralis me aan de magere kant, op enkele foto's zijn duidelijk ingevallen buiken te zien..

Hoe gaat het verder met de vissen, heb je nog uitval gehad :?:

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 25 sep 2012, 21:47

He Peshk, geen uitval meer gehad. De dunne buikje bij de calvus klopt idd dit hadden ze al toen ik ze overnam maar ze zijn nu aan het aanstreken dus hoop dat dit snel verleden tijd zal zijn :wink:

Tanga84

Foto update, aanpassing licht en Cyp special

Bericht door Tanga84 » 26 sep 2012, 12:34

Na de fotoupdate van gisteren heb ik vanochtend tijdens mijn uitziek dagje het licht van het aquarium wat aangepast, dat wil zeggen heb de 2 aquastar TLs naar voren geplaatst zodat het achterin de bak nu wat donkerder is geworden en er meer een diepte effect is ontstaan. Blijkbaar weten de Cyps het wel te waarderen want die begonnen direct te showen met hun kleurenpracht als nooit te voren.
Heb dus wederom wat foto's geschoten :D

De bak met aagepaste verlichting:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Cyp special:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-mich-

Re: Foto update, aanpassing licht en Cyp special

Bericht door -mich- » 07 okt 2012, 22:26

Zeer mooie fotos en en prachtige bak!
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

Tanga84

Bericht door Tanga84 » 08 okt 2012, 13:28

Bedankt mich

Tanga84

Mooie show vanochtend

Bericht door Tanga84 » 02 nov 2012, 21:40

Vanochtend toen het licht van het aquarium aan ging werd er meteen een mooie show weg gegeven dus heb mijn camera er maar even bij gepakt. Was bijna te laat op mijn werk :oops: . Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tanga84 op 03 nov 2012, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Yogi

Bericht door Yogi » 02 nov 2012, 21:49

8-) oogt ook lekker rustig je bak, zo hebben ze lekker de ruimte!

Edwin.

Plaats reactie